popüler yayınlar

11 Kasım 2015 Çarşamba

lahana turşusu

çokk severim lahana tursuşunu daha doğrusu turşuyu. kışın olmazsa olmazlarımdandır. bu sene yine yapmak kısmet oldu.  fakat farklı bir teknik denedim. daha doğrusu duyduğum her yeni fikri denemeye çalışıyorum. olursa ne ala.
 bu sefer lahanaları doğradıktan sonra akşamdan tuza yatırdım .üzerine ağırlık koyarak sabaha kadar beklettim. tuzda yumuşadı lahanalar bidona basması daha kolay oldu. lahanaların yumuşarken bıraktığı suyu döktüm. . hem gazı gitti hemde daha çabuk döndü.  resimlerle anlattım yapılışını . yapanlara afiyet olsun.
5 litre için:
1 çay bardağı turşuluk tuz
2 çay bardağı sirke biraz limon tuzu
 gerisi su











3 yorum:

  1. ellerine sağlık çok leziz görünüyor.dün bende aldırdım lahana.kısmetse annem benim için kuracak turşusunu.sende afiyetle tüketirsin inşallah.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim mihrimah. şimdiden seninde annenin ellerine sağlık.allah size de ağız tadı ile yemek nasip etsin.

      Sil
  2. Bayılırım Turşuya :-) Ellerinize sağlık. Sitemize Bekleriz Yemekevi.net

    YanıtlaSil


Zirve100 Site ekle