popüler yayınlar

9 Mart 2012 Cuma

fıstıklı hırkanın yapımı

daha önce meral hocanın yaptığı fıstıklı hırkanın yapılışını kendim aşamalarıyla anlatmaya çalıştım. hırkayı yayınladığımda yapım aşamalarını da göstermem için mailler gelmişti onlar için elimden geldiği kadar açıklama yapmaya çalıştım.


 ilk öne şiş ile örülen yakanın  üzerine tığı ile sık iğne geçiyoruz.


 
 sonra sık iğnenin üzerindeki sırada  6 sık iğne ve 5 li fıstık yapıyoruz, yine 6 sık iğne 5li fıstık devam ediyoruz.



 bir üst sırada sık iğne geçtiğimiz yere oklava ile 6 tane doluyoruz.arad fııstıık yapııp tekrar 6 tane dolduruyoruz 

   bir üst sırada ise yine sık iğne ile toplayarak gidiyoruz. 6lı grupları üçerli olmak üzere fıstık üzrinden birleştiriyoruz.. 3 ü bir yana , 3ü diğer yana. aralarında 3 zincir çekiyoruz.




 oklava ile gittiğimiz sırada fıstıkları da yapıyoruz. geri dönerken  zincirle birleştirerek geri dönüyoruz. hiçbirşey yapmadan.
  pek güzel anlatamadım ama örgü bilenler şekilden de çıkarabilirler.

1 yorum:

  1. ben bu örnekten kendime bere yapmıstım.guzel oluyo beresıde.hırkada ıyı fıkır.bende yapmaya başlıycam :)
    http://nulkam.blogspot.com/

    YanıtlaSil


Zirve100 Site ekle